Polen del 1

Jag fick så fin respons för inlägget om London så jag tänkte skriva lite om när jag åkte till Polen med min klass!
 
Resan var inte organiserad av skolan utan det var vi elever och föräldrar som hade fixat ihop det, dock så är det väldigt vanligt med det på min skola då klasser har åkt till Polen (och besökt Auschwitz och Birkenau) jättelänge.
 
Vi åkte dit med buss, 25 timmar tog det och det är inte så illa som det låter ;) Vi började att åka från Stockholm klockan åtta på kvällen och runt tolv stannade vi för att borsta tänderna och köpa mat om man ville, efter det skulle vi sova men det var svårt i med att vi var i en buss och det var rätt kallt. Trots det gick resan bra, på morgonen klockan sju så hade vi åkt in i Danmark och skulle ta en färja därifrån som tog oss till Tyskland. På båten passade vi på att äta frukost och gå runt lite i taxfreen och sen upp på däcket (vilket var super kul för mig för jag har aldrig åkt en sån stor båt). När vi kom till Tyskland så var alla rätt sega efter natten så dom flesta sov men jag satt och kollade på film på telefonen och tog kort genom fönstret haha.. 
 
Efter det var det en hel dagsresa kvar men det kanske inte är så intressant att läsa om!
 
Vi började åka torsdag kväll och var framme fredag kväll i Krakow, Polen och bodde på ett superfräscht hostel som låg väldigt centralt. På vår första dag så gick vi en guidad rundtur i staden vilket jag tyckte var rätt kul, den var inte superlång så den var inte tråkig vilket var ett stort plus. 
Genom hela resan hade vi jättemycket fritid vilket var jätteroligt för då hade vi tur att turista också. 
 
 


Annika

SV: åhh, lider med dig. Jag började i en splitter ny skola förra året, som tur började en bekant till mig där också och samma linje och allt. Så det kändes otroligt skönt att ha någon man i alla fall kände igen. Dock var det väldigt nervöst.


Blogg: http://blogofphoto.webblogg.se
Isabelle

Svar:Åh så skoj!
Vi var där bara i 4 dagar,men vi var iallfall i bibione,och där var den en fantastisk strand.Om du har vägarna förbi Venedig tycker jag verkligen att du ska kika in,det finns billigt tåg in dit;)
Hoppas du får en bra resa!;)


Blogg: http://fames.se/isabelle
Ebba

Åh vad roligt! Jag har också varit i Polen, också med skolan men det verkar inte lika roligt som du haft det!


Blogg: http://ebbson.blogg.se
Ebba

Åh vad roligt! Jag har också varit i Polen, också med skolan men det verkar inte lika roligt som du haft det!


Blogg: http://ebbson.blogg.se



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR