Christmas tree!

Julen närmar sig ju, fast långsammare än jag skulle vilja, och då kommer ju alla dekorationer fram men framförallt julgranen!
Personligen är det min favorit, våran gran brukar vara full med polkagrisstänger, stora julkulor och massa fint glitter helt underbart vackert.
Firar ni jul med en julgran och isåfall hur är den pyntad? :)



Jag längtar efter snön!

Hejsan! Är fortfarande sjuk så just nu ligger jag i sängen och kollar i olika klädkataloger och skriver på önskelistan. :) Imorgon är det ju då första december och själv tycker jag att snön gärna får komma då, fast helst inte lika mycket som förra året. Då tog det hela 40 minuter för mig att gå till skolan och när jag cyklar går det på ca 7 minuter, så ganska stor skillnad.
När vill ni ha snö? :)



Iphoneskal #2!

Idag så hamnade det här fin fina skalet i brevlådan och jag är supernöjd! På hemsidan så var det mörkare men jag är glad över att det är ljusare. :)
Det är av plas stog det men det känns mer som en skinnimitation och den är ganksa behaglig att hålla i.

Annars så har jag och tvilling precis färgat håret då! Visar en bild imorgon om jag hinner, kram kram.


Hoppsan hoppsan som det kan gå!

Hej på er!
Anledningen till att jag inte har skrivit är för jag har legat sjuk i några dagar och inte ens haft på datorn.
Så nu har jag ganska mycket att göra när jag kommer tillbaka till skolan imorgon men jag ska försöka göra några inlägg ändå. Dels har jag har nyss fått hem ett iphoneskal och senare i veckan så kommer det komma ett par färglinser! :)



Right now

Hej på er!
Ledsen för min frånvaro idag men jag har blivit lite sjuk så jag har legat i sängen och tittat på film hela dan.
Just nu kollar jag på Fantastic Four, ironiskt nog är det första gången jag ser första filmen hehe, så nu sitter jag i sängen och dricker ett iskallt glas med cola!
Ha det bra. :)



Kolla, det här fick jag i ett paket!

Godkväll!
Detta hittade jag i ett paket som hade blivit bortglömt hos mina grannar, men idag kom det över och så som jag har längtat! Jag vann en tävling hos Helen för ca 2/3 veckor sedan och så idag fick jag det här och så glad jag blev!
Dag- och nattkräm och en fuktighetskräm, en liten brun utan sol flaska (den får nog min tvilling hjälpa mig med, sånt här kan inte jag!) superfina solglasögon och en liten testparfym från Versace som luktar gudomligt, det blir att använda på fina tillfällen. :)
Kram på er och ha en fin fredag!


Brodera

Hej på er!
Sitter på slöjden just nu och broderar, något som jag inte är så bra på! Annars så hade jag utvecklungssamtal idag vilket jag tycker gick bra för att vara jag, :)
Kanske borde fortsätta med broderiet nu, hejdå!



Hår hela långa dagen ~

Hej på er!
som ni kanske märkt har jag inte bloggat något idag men jag har haft fullt upp med mitt hår! Just denna vintern verkar det bli ännu värre än dom andra så nu satsar jag verkligen på bra schampoon, balsam och inpackningar.
Den här inpackningen använde jag idag och det är en som jag verkligen kan rekomendera, jag använde den i en timme och nu när håret är torkat så känns det toppen!
Sen om några veckor blir det  upp till bevis om schampoo hjälper eller inte.
Kram på er. :)


Dove hair therapy

Hej på er!
tänkte bara fråga om det är någon som har prövat det här schampoot och balsam? Har precis köpt det för det sägs ju hjälpa mot frissigt hår och mitt hår har blivit riktigt jobbigt den senaste månaden.
Hoppas det funkar! :)


Vinnarna av tävlingen är..

Anna-Chan
Matilda
Olivia
Maila mig på [email protected] (har problem att se adresserna på blogg.se) inom en vecka annars så måste jag tyvärr dra en ny vinnare!
Så grattis till er! Och till er andra så kommer det ju alltid fler tävlingar att delta i. :)
Kram!


Tävling om lösögonfransar - AVSLUTAD

Hej på er!
Glömde helt bort att tävlingen om lösögonfransarna avslutas idag, trodde det var imorgon!
Men jag kan ju tacka Fanny för att hon påminde mig. Ska kolla igenom alla kommentarer igen och sen lotta ut en vinnare. :)



Colorful mind

Två bilder från dagen! Körde på fläta idag och det var väldigt längesen jag hade det, men skönt var det eftersom att mitt hår blir så statiskt nu på vintern. :)
Annars så ska jag pringa runt i köket idag och leka kock! Varken mamma eller pappa är hemma så det blir då lilla jag som ska fixa mat till tvilling och storsyster som ska iväg senare ikväll. Jag kommer göra en pasta med tomatsås och lite annat gott, jag lägger upp recept och bild ikväll för detta är något som ni måste pröva.
Kram på er. :)


Sjukling i blåbärsskogen

Godmorgon på er!
Hoppas ni har hunnit vila ut er under helgen för nu är det dags för skola/jobb igen. Fast för min del blir det att ligga i sängen och hosta sönder för jag har fått en riktigt envis förkylning under natten som jag verkligen hoppas att den försvinner snart!
Hejdå och ja en bra dag!
Här nere ser man lite av min nya tröja från HM.



Vad tycker ni om Creepers?

Ja, dom här skorna har ju blivit väldigt populära på senaste tiden! Själv tycker jag att dom är ruskigt snygga men dom passar inte alla vilket jag tycker är synd, man ser folk på stan som har såna här skor och sen när man kollar upp på ansiktet är det en vanlig stockholmsfjortis det ser fel ut helt enkelt!
Annars så har jag ju ändå sätt folk som passar i dom och har en egen stil och det ser ju hur bra som helst också, tycker även att det är bra att folk vågar ha på sig vad dom vill i med att många stockholmare faktiskt (tyvärr) är ganska fördomsfulla med folk som vågar sticka ut.
Synd men så är det!
Så vad tycker ni om dessa skor? :)


Walking in my winter wonderland ~

Collage gjort av mig i polyvore.

Hej på er!
Ledsen för seg uppdatering men jag har letat efter min manualbok till kameran, tyvärr utan resultat! Tråkigt tråkigt men jag får väl helt enkelt fortsätta leta. :)
Annars så ska jag precis börja med att baka bullar för det är ju farsdag imorgon!
Ska ni ge något till eran pappa? :)
Kram!


Snabbis!

Får bli en snabbis idag med spegelbilder helt oredigerade, ni ser i alla fall min nya klänning från HM och lite av ett par knästrumpor från lindex!

Nu ska jag strax iväg på träning så måste springa iväg och göra lite mat men vi hörs ikväll!

Kram. :)



Efter TVÅ månader

Idag kom mitt efterlängatde skal som jag nu har väntat på i två månader, nu när jag har det ser jag att det inte ens är "äkta" eller vad man ska säga. Kanterna är slitna och sneskärda och det sitter inte så bra så det är ju tråkigt!
Så även om skalet kom så tänkte jag säga att ni inte borde beställa ifrån appleskal.se
Kram på er! :)


Örhängen, för b kr!

Hej på er! Dessa fina örhängen fyndade jag igår på GT för 6 kr på rean, helt sjukt egentligen!
Har även köpt en tröja och en klänning, klänningen ska jag ha på mig imorgon så då ska jag försöka ta en bild på den och tröjan borde komma upp imorgon. :)
Kram på er! :)


Engelska redovisning

Hej på er!
Just nu sitter jag i korridoren med några härliga tjejer och är jättenervös inför en engelska redovisning som jag ska ha. Jag blir alltid så nervös när jag pratar inför klassen och sen på deg så börjar jag stamma, inte bättre nöje det av att det är på engelska heller.
Någon som har något tips på hit man kan "bota" sånthär? :)

 



Ledig dag

Hej på er!
Ledsen att jag inte skrev något igår det var faktiskt med först helt fria dag dag och ironiskt nog så skrev jag bara ett inlägg, men så kan det gå!
Jag spenderade min dag med Alva och senare på kvällen så åkte jag tvilling och mamma till stan och jag fick lite tidiga julklappar. :)
Lovar att viss lite av det när jag kommer hem, har inga läxor idag heller vilket är ganska skönt i med att jag jobbade ihjäl mig på höstlovet ha ha.



Red lipstick

Hej på er!
Just nu sitter jag i skolan och njuter dom sista minuterna innan natten börjar, kan även berätta att jag äntligen har ett rött läppstift! Fast egentligen så får jag bara låna det men det duger gott och väl för mig. :)
Men som jag har sagt i dom senaste inläggen så är det ju jul snart och då kan man passa på att önska sig!



Nya naglar!

Här är mina naglar som jag målade igår, jag tänkte att det skulle bli lite juligt och se ut som snö och jag lyckades! Dock så ser man säkert inte det på bilden men dom glittrar så där fint som snön gör ibland. :)

Annars så kan jag börja med att säga att jag inte uppdaterat idag för jag bestämde mig för att göra klart min NO uppsats innan jag bloggade och sånt tar ju tyvärr ett tag! :)
Min dag har ju varit toppen, har vunnit ett iphoneskal, vilket är bra eftersom appleskal.se "lurade" mig eller vad man ska säga. Dom skickade inte skalet och svarade inte på mail så där behöver ni inte handla!
Nu är det dags för innebandyträning, ha det bra. :)


Matcha tunikan från HM!

Hej på er! Här kommer ett collage som som jag gjorde för ett tag sen (kommer inte ihåg om jag har lagt upp dem..).
Glasögonen längst upp är jag faktiskt riktigt sugen på att ha men det blir väl att önska sig i julklapp som allt annat man vill ha nu i november, eller vad säger ni? ;)
Annars så är jag fortfarande fast på NO uppsatsen, känns inte riktigt som om att jag kommer någonstans..
Men ja, back to work.
Hejdå! :)


Lipstick ~

Något som jag har alldeles för lite av är läppstift! Har bara två stycken och dem är lite genomskinligt så det räknas nog inte? Fast som tur är så har jag fått låna ett jättefint läppstift av mamma, fast det tar nog slut snart för det är alldeles gropigt men det är ju jul snart!
Hoppas ni har en fin kväll. :)


Pastellfärger!

På den senaste tiden så har jag verkligen fallit för pastellfärger, vilket i och för sig är ganska fint att ha nu på vintern när det är lite mörkt så har man något att lysa upp vardagen med!
Jag kan också ge ett tips nu till vintern om ni vill ha varma knästrumpor så finns det jättefina på Lindex i en yllemix så dom är varma och sköna, dom kostar 79 kronor styck!
Nu är det dags för mig att fortsätta på NO uppsatsen, hejdå!


Vinnaren av iphoneskalet är . . .

Grattis Linh! Maila mig så ber jag dom skicka skalet så fort som möjligt och till er andra så har jag en till tävling på gång som kommer up om 2-3 veckor :)
Kram på er och ännu en gång stort grattis till dig Linh!


Min kväll/natt

Så det här var min kväll/natt igår då, låg och försökte sova men runt två tiden gav jag upp och låg i sängen och lekte lite med min kamera och olika inställningar samtidigt som jag låg och spelade Wordfeud med lite random peeps. :)
Så idag då, har fortsatt att brottas med min NO uppsats och druckit cola, en sockerkick är alltid bra när man pluggar!
Kram på er.


Make a GIF!

Tudelu!
Har haft lite tråkigt den här kvällen tills jag började göra en massa GIF's och dte är verkligen jättekul! Dock så blir det ju roligare om bilderna är mer exakta och till exempel att man vinkar med händerna men resten står still. Men man tar vad man har, eller hur? :)
Och hörrni, vinnaren av iphoneskalet kommer upp imorgon!
Kram på er!


Matcha bustiern!

Från lillalie.se


Iphonetävlingen AVSLUTAD!

Hej på er! Idag avslutas tävlingen om iphoneskalet och jag ska lotta ut en vinnare alldeles strax så det kommer upp ett inlägg om det (förhoppningsvis) innan jag åker på hockeymatch!


Katt!

Det här var ju en söt liten filur! Tyvärr så är det inte min katt men jag är riktigt sugen på att skaffa en faktiskt. Frågan är ju vad man ska köpa för ras osv. om det bara är en smaksak eller om det ligger något djupare i det, någon som vet som vill hjälpa till? :)

Annars så kommer mormor på middag så vi får se hur updaten blir men kameran följer med.
Kram. :)


Åh vad jag saknar sommaren!

Hej på er! Ledsen för bara ett inlägg igår men jag har en så himla jobbig NO uppsats som jag måste göra och det går ju inte helt toppen.
Annars så sitter jag mest och tittar ut genom fönstret och väntar på vintern, nu har det ju blivit en sån där tråkig höst med bara regn och gegga och allt är grått, det får mig att sakna sommaren!
Vad gillar ni för årstid mest?
Bild från i somras som min kära kusin Kay har tagit! Saknar tiden då, jag hade en helt underbar vecka med en massa skoj, men snart så är det dags igen. Tålamod.


Nya skor!

Det här är mina skor som jag hämtade ut från Din Sko igår och jag älskar dom!
Dom är i syntet så dom är ju inte 100 % vattentäta men jag har klarat dom tidigare vintrarna så det går säkert bra nu! Dessutom så är dom fodrade inuti så dom är supervarma. :)
Dessutom så är dom i exakt samma färg som mina skor från yesstyle så det är ju toppen.
Kram på er och ha en fin dag!


Hos Linslusen!

Hej på er!
Just nu är jag hos Lina och vi har haft det jättemysigt med hembakade hallongrottor och lite Prince of Persia!
Innan jag åkte till Lina så drog jag en snabbis till stan för att köpa ett par skor som jag visar när jag kommer hem!
Glöm inte att anmäla er till tävlingarna som jag har på bloggen, dom avslutas snart! :)
Ögonmake today! Ledsen för dom nedrans trötta ögonen, det känns som att så fort jag kommer framför kameran så blir dom helt slöa!


Nytt pannband från Kappahl!

Godkväll!
Tänkte visa er ett pannband som jag fick av mamma från Kappahl. Jag har ju letat efter ett helt vanligt pannband men jag har bara hittat sånna här med knutar därfram och det ser helknasigt ut på mig. :)
Men som sagt så hittade jag ett superfint från Kappahl för 50 kr, det är ju ganska tunt men det är ju bara att sy på lite fleece så blir det genast varmare!


Sweatpants!

Såhär ser byxorna ut och dom är jättesköna! Dock så är dom lite långa men det kan lite nål och tråd fixa. Byxorna kommer från staydirt.se
Dags för middag nu, hejdå! :)


Isbjörnsmössa!

Hej på er! Var ju inne på Kappahl igår och jag prövade den här pälsmössan (imitation) och jag gillar den verkligen!  Dock kan jag inte bestämma vilken färg jag gillar bäst för den fanns även i en pälsimitation men någon av dom ska i alla fall upp på önskelistan. :)
Finns på Kappahl för 149 kronor.


Kläder är fina, men är dom varma?

Hej alla fina!
Är ni som jag som vill trotsa kylan och ha på sig kjolar och fina klänningar? Då kan jag tipsa om den här supergulliga kjolen från talkingclothes.se som är gjord av fleece. :)
Personligen tycker jag att det är jättebra att dom även tänker på att ha kläder som man även har på vintern för vintern är ju en årstid med i alla fall två högtider varav en av dom firas utomhus och då vill man ju kunna vara snygg utan frysa, eller hur? :)
Kjolen kostar endast 249 kr och den står högst upp på min önskelista.
Så här ser den ut, ljusgrå med en rosett framtill som har svarta stenar på sig, det är också resår i midjan så den klarar av dom tunga julmåltiderna!
Kram på er. :)