Blogkeen!

Hej på er!
Har haft en toppendag idag faktiskt. Först när jag var hos doktorn så fick jag veta att så här frisk har jag inte varit på åtta år (när jag först fick min diagnos) sen så föreslog mamma att vi skulle åka till Solan Centrum och kolla på skor så vi åkte dit, delade på en sushi köpte 2 par knästrumpor och ett pannband. :)
När jag kommer hem har jag dessutom fått ett superfint paket från Blogkeen!


Blogkeen är alltså en hemsida ganska lik bloglovin' fast lite nyare och lite bättre. :)


Lugg, spegel, cape ~

Hej på er! Ledsen att jag inte har skrivit föräns nu men jag har minst sagt varit helt galen över min lugg, tyvärr inte på ett bra sätt då. Det blev inte fult eller så men jag tycker jag var finare utan men jag går helt enkelt vänta tills den har växt ut! :)
Här kommer två bilder på luggen och på min nya cape som jag fick av mamma (TACK!) från Kappahl!
Den har en liten luva också så om man sätter på den så ser man ut som ett litet barn igen!
Så vad tycks? Själv tycker jag faktiskt att det är fint, men känns mer jag att ha mittbena! Men man måste ju våga prova lite nya saker ibland annars så blir ju livet bra tråkigt. ;)
Och ber om ursäkt för dom kasst redigerade bilderna men hinner tyvärr inte göra dom bättre för ska till sjukhuset nu, kram på er! :)


It's getting dark outside

TTvå bilder från idag! Det blev ett litet höst/halloween tema på bilderna vilkte jag inte är så van vid då jag oftast redigerar mina bilder så att dom blir ganska ljusa och rosa, hihi. :)
Men vad tycker ni?
Och just det..HAR KLIPPT LUGG!
Visar den när jag vågar + den har inte riktigt lagt sig än så ha.. :)
Kram på er och ha en fin kväll!


Första gången på länge ~

Hej på er!
Var nyss ute och fotade, det var verkligen länge sen sist men om jag har tur så ska jag gå ut och fota med både Alva och Sara i veckan, kul! :)
Var bara ute i trädgården så mest natur bilder men jag är nöjda med dom ändå, ska redigera alla bilderna så kanske dom kommer upp i kväll.
Tagen av mig med min NikonD3100, med blixt.

Första bilden! Helt oredigerad men den är väl helt okej tycker jag!
Och hörni, vågar jag klippa lugg ikväll? :)


Möblerar om!

Hej på er!
Här i stockholm har vi jättegrått och trist väder så jag har spenderat min dag hitills med att åka och slänga gamla möbler och löv! Men jag har även satt upp en spegel i mitt rum och håller nu på att flytta lite saker hit och dit, jag kan visa lite bilder sen när jag är klar. :)
Kram!


Lugg?

Hej på er!
Mina hårtoppar har blivit rejält slitna nu så det är dags att klippa sig och ända sedan mina favoritbloggare Bianca och Hachi klippte lugg så har det börjat klia lite i fingrarna!
SÅ vad tror ni, skulle jag passa i lugg?
Lite suddig bild men ja.. :)


Ljuslinga, vart ska jag sätta den?

God förmiddag allesammans!
Idag har jag suttit och klurat på vart jag ska sätta min stjärnljuslinga som jag har, många tänker nog direkt att den borde hänga i fönstret men där har jag nämligen redan en. :)
Så nu vet jag inte vad jag ska göra av den andra, några förslag kanske? :D
Skulle bli jätteglad om ni ville dela med era ideér annars så får den bara ligga på min byrå, det blir ju lite tråkigt.
Kram på er och ha en fin lördag!


Höstlov!

Godkväll! Kan meddela att jag nu har höstlov så nu ska uppdateringen vara på topp! Det kan jag lova. :) Idag har jag i alla fall varit ganska upptagen med att fixa några sista inlämningar och innebandyträning! Men nu är jag i alla fall ledig och jag spenderar kvällen med att titta på confessions of a shopaholic. Super rolig film faktiskt!


Hemkunskap !

Hej på er. :)
Sitter just nu i skolan på hemkunskapen och vi ska få våra omdömmen men jag är faktiskt inte alls nervös imed att jag vet att jag har gjort ett bra jobb. :)
Annars då så är det skönt med sista skoldagen innan höstlovet, det ska bli skönt att kunna vila ut lite nu!
Vad har mina fina läsare för er denna fredag? :)
Kram!



Öronmuffar och önskelista!

Har varit in på beccadesign.se hela kvällen och hittat fler saker som jag vill ha! Dock så kommer jag bara köpa Uggleväskan för den vill jag ha allra mest men man kan ju önska sig sake ri julklapp också, det får vi ju inte glömma bort att det är julafton om ungefär två månader. :)
Kanske dags att börja tänka på en önskelista nu eller vad säger ni? :)
Nu blir det i alla fall dags att titta på Criminal Minds till en engelska läxa som jag ska göra.
Kram på er och ha en fin kväll!


Min nya tröja från HM!

Godkväll!
Har precis blivit klar med två inlämningar som ska in imorgon så nu har jag gjort klart det, skönt! Har även hunnit med att fota min nya tröja från HM som jag förövrigt är helt kär i. :)
Så här ser den ut.
Tröjan är då benvit och har en liten gullig krage, den är gjord av akryl och är faktiskt supermysig, precis vad jag har letat efter alltså. :)
Finns på HM för bara 149 kronor!
Ha en trevlig kväll!


Sötaste väskan jag sett på länge!

Hej på er! Var nyss inne på Beccadesign.se och jag såg en himla söt väska i form av en uggla som jag bestämt ska köpa när jag har fått in min lön ungefär i mitten av november. :) Väskan kostar 299 kronor och det tycker jag verkligen att den är värd!

 



I skolan!

http://profile.publishme.se/profile/view/1277433/ Hej på er! Just nu sitter jag i skolan och har precis haft svenska där vi har gått igenom den nya betygssättningen som nu är A, B, C, D, E och F så det blir något nytt att hålla reda på i med att dom tidigare åren när vi har gått i skolan har vi ju fått lära oss om MVG, VG osv. Så det är lite klurigt men man lär sig med tiden! :) Ska försöka ta en bild på vad jag har på mig snart so stay tuned! Kram på er och ha en fin dag.


Ni har väl inte missat Cocoos nya, helt egna, smyckeskollektion?

Det har i alla fall inte jag! Jag totalt älskar själva "temat" som är Naturens vackraste stenar, och vackar stenar, jo det har hon lyckats med! :)
Stenarna som finns med i kollektionen är: Ametister, agater och kristaller!


Bilder lånade från cocoo.se
Fyra av mina favoriter! Det översta halsbandet och ringen är ju bara för fina. Ametist stenar i vitt är ju aldrig fel, lätt att matcha och livar upp en enkel outfit. :)
Sedan armbandet ner till vänster är ju grymt snygg, ormformat och i guld dessutom mums säger jag bara! Ringen där nere är väl inget jag personligen skulle ha på mig men den känns lite Lady Gaga inspirerad och jag gillar ju Lady Gaga.
Till sist så har jag en lite present till er, ni får 15% rabatt om ni anger- bloggspecial -i kassan när ni handlar, so let's shop until we drop!
(Rabattkoden gäller till den 10 november)


Glömde bort konfamötet...

God kväll!
Ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat igen men jag hade helt glömt bort att det var konfaträff idag så jag blev lite stressad när jag skulle hinna göra klart franska läxan och äta hehe. :)
Ska försöka bättra på min uppdatering, ska ju snart gå ut i höstmyset och ha en liten photosession så då kanske det blir några fina bilder!
Kram på er och godnatt. :)



Musik!

Hej på er!
Har musik just nu men längtar tills jag får gå hem för jag har så himla ont i svanskotan. Det hela började med att jag stog på en stol (med mina klackskor) och det slutade med att jag satt uppe i korridoren utan skor och ont i svanskotan.
Hoppas att jag inte deppar ner er allt för mycket bara! :)

 



Jane Eyre

Hej på er! Ledsen för den dåliga uppdateringen igår men direkt när jag kom hem från Sara så gick jag och la mig, gjorde läxorna och sen var det ut att jobba!
Men idag är det en ny dag så då får jag försöka bättra mig :)

Just nu har jag håltimme, vi skulle egentligen ha svenska men vi hade ingen lärare så just nu så sitter jag och några trevliga tjejer och läser lite :)

 



Halv hemstudiedag med Sara!

Hej på er!
Just nu så sitter jag hemma hos Sara och vi har ätit en massa kakor och nudlar. :)
Har bara tre hemstudieuppgifter som ska göras men dom kan jag göra senare när jag kommer hem!
Annars då...Blev nyss superglad för det är tydligen en halloweenfest som jag har blivit inbjuden och såklart så ska jag gå! Jättekul att klä ut sig och så ju, hihi :)
Jag och Sara!


Tack Hachi!

Vill börja med att säga tack till Hachi som var så snäll så och hjälpte mig med min bloggdesign som jag har misshandlat grovt. Så nu ser det ju toppen ut, eller vad säger ni? Jag kan ha bredare och finare bilder och menyn är centrerad, jobbar även på att fixa så att arkiv och kategorier osv. också blir centrerade men det får vi ta en annan gång!

På tal om något helt annat så har jag precis kommit hem från en innebandymatch mot Djurgården ocg vi vann! Härlig vinst för nu har vi vunnit tre matcher i rad och det är ju helt toppen. :)
Går mina kära läsare på någon sport/fritidsaktivitet? :)


Lite nytt i sminklådan!

Hej!
Igår så skulle min mor in till stan och hämta ut ett par glasögon så jag tänkte att jag skulle följa med för jag hade lite extra pengar som jag tänkte att jag skulle köpa lösögonfranslim för!
Hittade även två superfina läppglans från maybelline som var på någon mega rea för dom kostade bara 13 kr st. :)
Kan verkligen rekomendera det här limmet! Det är ganska mycket i flaskan och kostar "bara" 45 kr :)
Läppglansen! Det röda ar superbra och faktiskt inte särskilt genomskinligt alls så det blir ganska så rött. :)
Det beiga är mer åt det glittriga hållet, fast inte för mycket utan lagom helt enkelt. :)
Kram på er ich ha en fin söndag, och glöm inte bort tävlingarna som ni hittar under kategorin "Tävlingar" :)


Jeans!

Hej på er alla fina!
Jag hittade ju tillslut ett par jeans och nu är jag supernöjd! Har alltid gillat jeans som har haft gula/orangea sömmar men ofta tyckt att det har varit för mycket men när jag såg dom här såvar det det helt perfekt!
Fick världens finaste påse!
Hittade världens mysigaste tröja på rea så den fick också följa med hem! Lovar att visa den en annan gång. :)

 

Självaste jeansen då, tidigare har jag alltid köpt billiga jeans för kanske 200 kr men nu bestämde jag mig att lyxa tilldet liite och köpa ett par riktigt snygga jeans med bra kvalité! 499 kr från Bikbok! Fick lite ångest när jag hade köpt dom för jag behövde ett par mjukisbyxor också så funderade på att lämna tillbaka dom men tack vare Dixi så behöver jag inte längre oroa mig över det! :)
Kram på er!


TÄVLING!

Hej på er! Jag vann faktiskt en tävling hos Dixi och jag blev så himla glad för det så jag bestämde mig för att lotta ut ett par lösögonfransar redan nu! (Iphoneskal tävling pågår fortfarande!)
Så här ser lösögonfransarna ut som man kan vinna, den här gången blir det hela TRE vinnare så tävla på bara! :)
'
För att vara med ska du:
För 1 lott: Skriv jag är med och motivera varför just du ska vinna!
För 2 lotter: Skriv om tävlingen på din blogg och länka till inlägget i kommentaren du lämnar, låna bilden om du vill!
För 3 lotter: Gilla inlägget på bloglovin' här!
För 4 lotter: Följ mig på bloglovin' här!
Jag avslutar tävlingen den 15 november! :)


Vad hände egentligen?

Igår på kvällen runt 10 tiden så vart jag så himla tröttoch sugen på glass. Gick ner till kylen och tog mig några skoporoch sen när jag skulle ta strösslet så hände något, jag fick typ en blackout eller så för jag kunde inte sluta hälla..
Såhär trött är jag på en fredagsgrej..Kanske inte ett sånt kul blogginlägg men jag har en superrolig sak som kommer upp runt tre tiden idag..Hint: Man kan vinna något! ;)
Kram på er och ha en superfin lördag!


Nya jeans + outfit

Hej!
Här kommer en bild på min outfit och lite av mina nya jeans som jag (äntligen) hittade igår på Bik Bok! :)
Visar en lite bättre bild på dom när jag kommer hem.



Hemkunskap!

Hej på er. :)
Har precis haft hemkunskap och jag gjorde världens godaste pizza! :)
Bara vanlig köttfärspizza men ändå väldigt god ändå.
Här får ni en bild på den! :)



I stan!

Hej!
Just nu är jag i stan med Sara och ska försöka hitta lite kläder, har redan vrit inne i 4 affärer men har ändå inte hittat några jeans i min storlek tyvärr.
Dock så fikade vi precis och jag drack en slush och det var himla gott!



Mitt framtida yrke kanske är kemist?

Har precis haft NO lektion och jag har blandat en massa olika syror och roliga vätskor. Dock så är jag inte helt söker på om jag gjorde rätt men det blev väldigt fina färger i alla fall! :)



Äppelpaj!

Bakade faktiskt en äppelpaj häromdagen och den blev supergod! Synd bara att vi inte hade någon vaniljsås utan fick nöja oss med grädde, but that's okey to! :)
Så här fin var den i ugnen, blir lite sugen på att baka en till men det kanske blir lite mycket med två äppelpajer och en stor sats bullar på en vecka, eller vad säger ni? ;)
Kram på er och ha en fin kväll. :)


NY design!

Som ni ser så har jag försökt att fixa en ny design, och jag vet att headern är himlans knas men jag vet tyvärr inte hur man fixar det så om någon skulle vilja hjälpa till så välkomnar jag er med öppna armar! :)
Men annars då, hur tycker ni att den ser ut? :)
Kram!
Edit: Har lyckats fixa headern men någon snäll människa där ute som skulle vilja hjälpa mig att göra så att själv inläggsrutan blir större? :)


Vinnarna av lösögonfrans tävlingen!

Jag vill först säga att det här var väldigt svårt att välja men tillslut tog jag 7 st med dom bästa motiveringarna och lottade och vinnarna blev...
Klara och Manda!
Stort grattis till er! Skickar ett mail till er så svara på det så snabbt som möjligt. :)
Ni som inte vann behöver inte sura för det blir en till sån här tävling när jag har avslutat tävlingen om iphoneskalet! :)
Kram på er!


AVSLUTAD!

Hej på er! Nu är det ju den 17 oktober och det betyder att tävlingen om lösögonfransarna är avslutad! :)
Vinnarna kommer upp senare idag eller imorgon, beror på när jag har tid.
Kram på er! :)


Bullar!

Hej igen!
Nu är bullarna klara och dom blev supergoda! Dock så blev dom sjukt stora och fastnade lite i varandra. :)



Bullbak!

Hej på er!
Just nu så är det full rulle i köket för jag håller på att baka bullar. :)
Medans bullarna jäser så njuter njuter jag av en inspirerad ceasar sallad. :)



I skolan

Hej! Nu har jag precis ätit lunch och sitter i korridoren med Caroline och väntar på att nästa lektion ska börja! :)
Och hörni, glöm inte bort att vara med och tävla om ett iphone skal här under. :)



Mot mormor!

Hej på er!
Sitter i trappen och väntar på att resten av familjen ska bli klara så kan vi åka iväg till mormor där vi ska ha middag. :)
Tar med mig kameran och kan ju blogga från mobilen så ska verkligen försöka att få upp uppdateringen under helgen!



En till tävling!

Nu kör jag igång med en till tävling (tävlingen om lösögonfransarna är inte avslutad var med här!)
Tävlingen har jag tur som får ha och det är bloggtävlingar.se ochhttp://www.iphoneskal.se/ som har sponsrat, stort tack till dom! :)
Regler:
Gå in på www.iphoneskal.se och välj ut skalet som du vill ha! (Får max kosta 500 kr!) Länka till skalet du vill ha och motivera varför du ska vinna!
Skriv ett inlägg på din blogg där du länkar till skalet och det ska framgå tydligt att det är ifrån iphoneskal.se du vill ha och skriv en motivering om varför just du ska vinna! Och länka till inlägget i kommentaren! :)

Och  hörni, glöm inte att skriva in er mail i kommentaren så kan jag få tag på er om ni har vunnit!
Lycka till nu allihopa, tävlingen avslutas den 5 november. :)


Sjuk alldeles för länge!

Hej på er! Som ni kanske har märkt så är jag sjuk så därför har jag inte så mycket att skriva om därav den kassa uppdateringen :)
Nu har dock febern släppt så om jag har tur så kommer den inte tillbaka och jag kan gå till skolan imorgon.
För att trösta mig lite så har jag suttit och mumsat på lite godis! :)
Kram på er!



Nostalgi tripp!

Det kan väl inte bara vara jag som blir helt nostalgisk när man röjer ut gamla saker? :)
Sitter och röjer ur min bokhylla just nu och jag har hittat en massa gulliga saker från sexårs! Hihi, så roligt.
En kopp choklad ger mig sällskap omnomnomnom!



Matteprov!

Hej på er!
Ledsen för lite seg update men jag Hr fått en himla jobbig förkylning som inte riktigt vill försvinna :/
Just nu är jag i alla fall i skolan, imorse mådde jag toppen men nu mår jag sådär så vi får se om jag går hem efter matteprovet eller om jag stannar kvar.



Kläder från talkingclothes.se!



Fototips tack!

Hej!
Hösten är ju (som sagt) här och jag har blivit riktigt sugen på att ta lite foton i naturen. Dock så lyckas jag inte riktigt fånga alla färger så bra så då undrar jag om det är någon som har foto/redigeringstips som ni skulle vilja dela med er av.
För er som vill hjälpa mig så har jag en NikonD3100 :)



Hos Alven!

Hej på er!
Är just nu hos Alven för idrotten var inställd så vi gick hem till Alven och åt en tidig lunch. :)
Vi åt lite tortillini med pesto och skinka. Gott!!



October please be awesome ♥

Godkväll!

Det är ju oktober nu, vilket jag inte ens har tänkt på. Vilket för mig är ganska konstigt för jag gillar ju oktober! Hösten kommer, man kan sitta inne och mysa med en filt, lite varm choklad och kolla på någon fin film!

Halloween är ju härligt också! Dock så klär jag inte ut mig längre utan nu får jag glädjas av att titta på småbarnen från gatan som kommer och knackar på. :)

 

Kram på er och ha en fin höst!



I skolan~

Hej på er!
Sitter i skolan just nu med bl.a Sara och Molly och lyssnar på musik och kollar på Friends!!



Än finns det smultron kvar!

Hej på er!
Seg uppdatering idag igen, var tvungen att gå ut i trädgården idag igen för det kommer en fotograf på tisdag som ska fota utsidan av huset och lägga upp för försäljning.
Dock så har jag spenderat lite tid för att se om det fanns några smultron kvar och det fanns det! :)
Gott gott.



Morgonrufs!


Så här snygg är man precis när man har stigit upp ur sängen! Dock så har jag faktiskt inga problem med att gå osminkad i allmänhet, jag gör det ju för det är kul och man kan kladda på nästan vad man vill. :)



French Vogue, September 2011

Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011
Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011
Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011
Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011
Charlotte Casiraghi Vogue France September 2011
Några bilder ifrån Franska Vogue, så himla fint. Det enda jag har att säga.. :)
Kram!


Min morgon!

Hej på er!
Ledsen för att jag inte har uppdaterat idsg men det var en orolig morgon! Min mormor hade nämligen inte ringt till Trygghetsringningen så vi åkte till henne för att se att inget hade hänt men allt var okej! :)

Så idag då, har krattat löv i trädgården och sytt om lite kläder :)