Äntligen fredag!

Hej på er!
Kom hem från skolan för ungefär två timmar sedan passade på att göra klart alla läxor så jag slipper göra dom under helgen. :)
Så här såg jag ut idag! Körde lite cozy style idag med min sköna kofta med bollar. :)



Uppsatt!

Godmorgon på er!
Sitter i skolan och väntar på att hemkunskapen ska börja.
Gjorde en liten förändring i mitt utseende för idag har jag uppsatt något som jag väldigt sällan har då jag är väldigt bekväm med att ha utsläppt. :)



Maaaaat

Hej på er!
Ledsen att jag inte har uppdaterat idag, har bara legat i sängen och kollat på Friends och How I Met Your Mother på iphonen.
Men tillslut för att hjälpa till med maten (prövade receptet på pasta som var på blogg.se's framsida) så gick jag upp ur sängen, receptet var ju ganska enkelt. :)



How I Met Your Mother och läxor

Hej!
Just nu så sitter jag och kollar på how i Met Your Mother och gör några matte och franska läxor. Senare idag så ska jag ut och jobba lite! ;)

 



Jag älskar hösten! ~

Så här ser det ut på min skolgård just nu och det är så himla fint. :)
Tur att det även finns lite fina färger nu när höstmörkret är här! :)

 



Lila tunika ~

Hej på er!
Sitter just nu på en bänk i skolan och väntar på att franskan ska börja sen får jag gå hem! :)

Så här ser jag ut idag:

 



Angående tävlingen!

Hej på er!
Tänkte bara meddela att jag har bestämt att det kommer bli två vinnare i tävlingen. :)
Man vinner alltså ett par var men tro nu inte att eran chans minskar för det gör den inte! Jag kommer ha ungefär 3-4 sånna här tävlingar till och sen i december så ska jag ha en liten jul giveaway!
Låter det bra tycker ni? :)
Kram. :)



Outfit

Hej på er! Kom precis till skolan för en liten stund sedan och tänkte ta en bild på vad jag har på mig när jag är utomhus, dock så glömde min halsduk och det var ju förargligt för det blåste så hårt idag!
Kram på er och ha en bra dag. :)

 



Cupcakes bakning!

Hej på er! Ledsen för att jag inte har bloggat idag, det blev lite knasigt för jag bloggade från iphonen men precis när jag skulle publicera inlägget så bröts kontakten med internet för 3's nätverk har ju kraschat! TOPPEN!
Så ja.. Visar en bild sen när cupcakesen är klara, dom ska ju med till skolan imorgon för vi ska fira Anna på franskalektionen. :)
Kram!


Orientering hela dagen ont i hela magen!

Hej på er!
Ledsen att jag inte har uppdaterat men min dag har varit fullsmäckad med saker som jag ska göra, bl.a : Städa för mäklaren kommer, orientera i ca 2 timmar med skolan(jag älskar att orinetera, får inte alls grym träningsvärk efter eller så..) och nu har jag ca 4 läxor att göra och imorgon kommer det en till!
Skolan är ju också allt bra härlig ibland, tycker ni inte det? :)
Nu tycker väl folk att detta är ett "depp-jagskriverommintråkigadag-inlägg" men läs texten med en gnutta ironi och skratt så blir det great!
Kram på er :)


Clothes from lemoncookie.com! ~

Så underbart fina kläder från lemoncookie.com. Jag dör lite varje gång jag går in där och kollar, tyvärr så tror jag inte att dom shippar till Sverige så det är ju himlans synd :(
Men kolla kan man alltid! Sen om man har släktingar utomlands så kan ju dom hjälpa en med det. :)
Kram. :)


Den där klänningen...

Hej på er!
Tänkte att det kanske var dags för ett till klädcollage, det var ju några dagar sen nu. :)
Klänningen är från Dorothy Perkings och kostar runt 300-lappen, kanske ska man ta och beställa hem den eller vad tycker ni? :)
Kram!


Tävling! Jag lottar ut två par lösögonfransar!

Nyare inlägg kommer upp  under det här ~

Ja då var det dags för min först egna tävling här på bloggen! Jag kommer lotta ut 2par lösögonfransar som ser ut såhär:
För att vara med ska du:
För 1 lott: Skriv jag är med och motivera varför just du ska vinna!
För 2 lotter: Skriv om tävlingen på din blogg och länka till inlägget i kommentaren du lämnar, låna bilden om du vill!
För 3 lotter: Gilla inlägget på bloglovin' här!
För 4 lotter: Följ mig på bloglovin' här!
Jag avslutar tävlingen den 17 oktober! Lycka till! :)


Var med och tävla om ett iphone skal!

Bilder lånade från sophiecoper.se
Var med och tävla på Sophies blogg om ett valfritt iphone skal!


Min nya bloppis-blogg!

Hej på er!
Lite tidigare idag så bestämde jag mig för att skaffa en bloppisblogg för att sälja lite saker som jag inte använder längre!
Snygga saker som är ca. ett år gamla, säljer dom p.g.a att jag har annan stil nu. :)
Kolla in på rebeckasbloppis.blogg.se om ni vill hitta något snyggt och billigt! ( har bara lagt upp några saker men fler gerjor ska upp!)


Dagens ~

Så härsåg jag ut idag efter skolan då, har äntligen laddat ner instagram så för er som vill följa mig - rebeckanorgren. :)
Skolan gick snabbt och om cirka tre timmar så kommer Sara hit och vi ska ut och sälja lite tidningar för att tjäna lite extra pengar, hoppas det går bra! Vissa år har jag ju tjänat över 3000 kronor andra år under 2000 så det är lite olika det där.
Nu ska jag strax gå ner till källaren, ta med mig en filt och titta på TV, men tills dess - läxor!
Kram :)


Mina nya skor!

Skor
(ursäkta bildkvalitén, det är något fel på min kamera så tills den är fixad blir det iphone bilder! Bättre än inget. :))
Detta är då mina skor som jag har beställt från yesstlye! Dom kostade runt 500 lappen och det var dom lätt värt! Dom håller värmen ganska bra och man får plats med t.ex yllesockar som gör det ännu varmare. Snörningen är bra man kan dra åt hur hårt man vill och det  håller hela dagen, dom är skönt  mjuka inuti och har en lite "rejälare" sula än många klackskor har. :)
Dom här har jag alltså varje dag i skolan i minst åtta timmar och jag får inte ens ont i fötterna, himlans bra skor må jag säga. :)
Kram! :)


Idag ~


Bild på mig och Alven från idag!
Hej på er! Idag har jag varit i skolan (som vanligt) och nu när jag äntligen har kommit hem så har jag börjat så en tunika om till en t-shirt! Tror att det kommer blir jättesnyggt, dock kommer det ta kanske 4-5 dagar för jag vill verkligen vara nogrann så att det blir rätt. :)
Skriver mer senare, kram!


Fashion ~

Källa
Hej på er!
Ledsen att jag inte har uppdaterat på ett tag nu men den här veckan har jag ganska mycket att göra i skolan för nästa vecka har vi biologi prov, taggad till toppen...
Kan också meddela att min iphone kom i förrgår! Det kom verkkligen som en överaskning efter som att jag inte väntade att få  den föräns om 2 veckor. :)
Så nu ska jag bara fixa fram ett skal sen är det klart!
Kram!


Tävling hos Kokorochan!

Hej på er jag skulle vilja tipsa er om den här tävlingen hos kokorochan! Tänk er att få vinna denna bomb med sötsaker liksom? Helt awesome. Det bästa är ju att det är så många accessoarer, något som jag har alldeles för lite av,  synd men så är det. En av anledningarna till att jag tycker att jag ska vinna (ego..) är just accessoarerna, har du på dig en tråkig outfit? Sätt på dig några färgglada smycken isåfall! Det livar upp en tråkig outfit. :)


Tävling!

Cristal Series iPhone 4 Case - Rainbow
I samarbete med http://iphoneskal.se/ så är jag med och tävlar om det här skalet hos http://ssandraanderssons.blogg.se/2011/september/iphone-4-skal-tavling-igen.html#comment
Min motivering: Jag har precis köpt en iphone (för egna pengar) så nu har jag inte sådär värst mycket kvar och jag skulle verkligen behöva ett skal, vill  ju inte att den går sönder för då är det jag som betalar för repareringen och det vill jag inte!
så är med och tävlar om detta som både skyddar och det är jättefint!
har precisköp en iphone (för egna pengar) så nu har jag inte sådär värst mycket kvar och jag skulle verkligen behöva ett skal, vill  ju inte att den går sönder för då är det jag som betalar för repareringen och det vill jag inte!
så är med och tävlar om detta som både skyddar och det är jättefint!


Lily Lolo Mineral Concealer - Nude

Lily Lolo Mineral Concealer - Nude
Tänkte tipsa om den här concealern från upbrand.se jag personligen har ganska ljus hud (speciellt nu på vintern när solbrännan har försvunnit) och då ibland är det lite svårt att hitta en bra concealer med rätt färg men nu har jag hittat den ultimata!
Kram :)


Tävling hos selmapeci.devote.se!

Hej på er! Jag är med och tävlar om en goodiebag hos selmapeci.devote.se. Klicka på bilden eller på länken för att också vara med och tävla! :)

Bild lånad från http://selmapeci.devote.se



Nails ~

Har precis målat naglarna. Jag valde ett rosa/vitt nagellacksomjag har köpt från sephora i 'Paris!
Kram. :)


Nya strumpbyxor!

Det här är då strumpbyxorna som jag köpte från yesstyle! På sidan så stog det dock att det var stockings men det visade sig vara strumpbyxor så det var ju toppen!

Såhär ser dom ut! Man köper dom onesize och dom passarjätte bra! Domkostade 80 kr! Lite väl mycket för ett par nylonstrumpbyxor kanske  men det får gå!

Kram. :)



Nails ~

tumblr_lrm8jxn2yQ1qfelqlo1_500.png (500×336)

Tumblr_lrmfzg51vc1qmevz7o1_500_large

Chanel-le-vernis-nail-polish-nails-white-favim.com-145559_large

Tumblr_lrlaz18bjk1qbpuo0o1_500_largeTumblr_lrdpqyxwwv1qlk9pko1_500_large

 

Tills blogg.se vill samarbeta med mina bilder så får det bli inspirationsbilder från weheartit och tumblr! Fast det gör väl inte så mycket, man kan ju hitta vadsomheslt där. :)

Min tumblr : www.powderpink.tumblr.com



I skolan

Hej på er! Just nu är jag i skolan och vi är påväg till ett museeum. Jag skulle egentligen gjort ett inlägg imorse och visat mina nya kläder men det har inte funkat att ladda upp bilder på blogg.se dom senaste dagarna så ja.. Kram!


Tävling!


Jag är med och tävlar om detta halsband hos Linnea! Var med ni också :)


Pictures in me, pictures in you.

Luna~Nueva*TumblrGIRLS ARE MADE OF SUGAR: I LOVE DIKSILife without a friend is wastedPale Blooms 5 x 5 Fine Art Print by GeorgiannaLane on Etsyfallen grace.f.ash.ionTumblr


Hair inspiration

Får börja med att be om ursäkt för nada blogging! Skolan är ju igång och alla har väl dom där dagarna där det ärfullproppat med läxor, tyvärr! :)
Här kommer lite hår inspiration.:)
Alla bilder är ifrån Tumblr!


Mornin'

Hej på er!
Kan med glada nyheter berätta att jag nu äger en iphone. :)
Dock så kommer den om 3 veckor fö den vita färgen var slut, synd! Men om man väntar på något gott väntar man aldrig för länge, right? :)
Fruksot time nu i alla fall, kram! :)


Prickigt

Dot by bexi featuring white gold engagement ringsTopShop white dress, $96Mulberry leather satchel, $1,200White gold engagement ring, $3,900Hair bow accessory, $9.99Chanel Essential Regenerating Cream Sublimage Texture Universelle, $375Violent Lips Temporary Lip Tattoos - Prints, $22
Fråga om ni vill veta vart någonting är ifrån! :)
Hej på er! Ledsen att jag inte har uppdaterat men jag har gjort lite (massa) läxor och sen när jag skulle visa mina strumpbyxor från yesstyle så funkade det inte att ladda upp bilder, tyvärr!
Nu ska jag i alla fall iväg och kolla på en iphone och fixa lite med telefonnummer osv.
Ha en bra kväll, kram. :)


Nu börjar hösten komma, på riktigt!

Fråga om ni vill veta vart något komer ifrån!
Här har ni litehöstinspiration! Gillar den blåa klänningen starkt, vet inte varför men jag har börjat gillat blåa kläder jättemycket den senaste tiden så ska försöka skaffa lite blåisar. :)
Sen så ska man ju börja hitta lite höstkläder också nu när det faktiskt börjar bli lite kyligare!
Fast jag gillar faktiskt hösten, man kan få ha den där fina lite tjockare jackan, yllestrumpbyxor, vantar och allt sånt, jag älskar det! :)
Vad tycker ni om hösten?


Shopping i Paris!

 

Hej på er! :)
.
Tänkte att det kanske skulle intressera er om jag visade lite saker som jag har köpt i Paris?
.
Om nu undrar varför det står razuberi.devote.se pådomär det för det är mitt gamla bloggnamn :)

Örhängen från en liten smyckesbutik, använde dom nästan varje dag i somras!
.
·
Jeansrosett från CA, bra att ha om man vill liva upp en tråkig outfit. :)
.
.
Nagellack från Sephora, dyrt men riktigt bra och riktigt fina! :)
.
.
Mineral puder och borste, bortsen är så himla mjuk och gör så att det blir jämt :)
.
.
Lösögonfransar från Sephora, älskade dommen nu är dom så använda så kan inte använda dom längre. :(
.
Det var lite det, har lite kläder och sådant, kanske ska ta en ta att fota allting eller vad säger ni? :)
.
Kram!




Bilder från Utö!

Hej på er!
Ledsen att jag inte skriv förut men internet slutade fungera och jag har inte hunnit fixa klart alla bilder på kläderna än så här får ni lite bilder från Utö! :)
Den här bilden är tagen från båten till Utö, det regnade himlans mycket och blåste så båten blev helt vinglig. :)
Våran lilla strandhörna, några badade på kvällen men jag var så förkyld så jag stog och tittade på istället! :)
Random bild på solen, tycker att ljuset blev bra om man kollar under solen. :)
På kvällen grillade vi marsmallows, det var gott!

Ska försöka fixa bilder på kläderna så snart som möjligt men är så hilma trött efter Utö, man sover ju inte särsklit myckert.. :)
Kram på er!


Hemma!

Hej på er!
Kom hem från Utö för ett tag sen och har öppnat mitt klädpaket från yesstyle! :)
Blev jättenöjd med allting och ska bara ladda kameran sen kommer bilder på kläderna + lite bilder från Utö!
Kram på er :)


Frisyrer ~

Tidsinställt.
Här är lite frisyr tips till er som har samma problem som jag: Jag har ingen inspiration alls  om vad jag ska ha för frisyr!
Oftast blir det ju utsläppt, standard liksom eller såblir det hästsvans eller en fläta that's it liksom. Letar varje dag efter olika frisyrer som man kan tänkas göra som inte är allt för komplicerade och här är några tips! :)
Kram!


Matcha tunikan från HM

Tidsinställt.
Dom här två collagen har jag knåpat ihop i Polyvore.
Ville matcha den här tunikan från HM för den skainförskaffas snart! Dock är detta bara två matchningar men jobbar på lite flera med lite andra kläder!
Kram:)


Min höstjacka ~

Tidsinställt inlägg.
Så detta är då min höst/vinterjacka! Jag köpte den från yesstyle.se för lite under 500-lappen. Den är väldigt varm, håller vattnet ute (duggregn och snö absolut inte spöregn!). Några knappar var dock lösa men det är bara att sy på lite så är den klar för användning!
Kram på er. :)


Packning..

Hej på er!
Idag har jag och Molly gått till Ica och köpt lite mat till utö! Vi har bestämt att vi ska göra tomat och makaronisoppa och kyckling ciabatta!
Jag har gjort 3 tidsinställda inlägg (tror jag..) om jag har tur kanske jag får låna någons iphone med internet men det återstår ju att se. :)
Kameran följer med så förhoppningsvis har jag några bilder att bjuda på när jag kommer hem!
Nu måste jag fortsätta packa, kram. :)


Vinn Iphoneskal ~

Hej på er!
Kan ju meddela att i helgen ska jag införskaffa en iphone! Därför är jag med och tävlar om ett iphoneskal hos http://kallasjessika.blogg.se/2011/september/tavling.html#comment
Här är min motivering: Jag ska köpa en iphone på söndag för nu har jag jobbat i ungefär ett år (jobbat= barnvakt, hundvakt,göra rent i trädgårdar osv.) och nu har jag pengarna till den! så skulle passa fin fint med ett nytt skal till en ny iphone :)
Skalet jag tävlar om är från http://iphonetillbehör.eu:
Angel Pattern Silicone Case Cover Skin for iPhone 4G (White)
Klicka på länken för att vara med i tävlingen  ni med! :)


Lösögonfransar!

Hej på er!
Jag beställde ju lösögonfransar för 1½ vecka sedan och nu har dom äntligen kommit. :)
Tyvärr så blev jag mycket besviken när jag öppnade det första paketet, jag hade beställt 40 par lösögonfransar i fyra olika modeller, vad jag trodde alltså istället fick jag 40 par sånna här:
Det är helt fel modell så nu känner jag mig lurad, om det är någon som är intresserad att köpa 40 par eller mindre för ett billigt pris mejla mig på [email protected]!
Nu till lite positivare saker! Jag beställde ju 10 par från en annan säljare och där blev det rätt, så här ser dom ut:
Dom här blev jag jättenöjd med, precis modellen jag ville ha :)
Kam på er!


Klädinspiration

Dom här kläderna är ju bara för snygga! Favoriten är nog den marinblåa tunikan med prickar på. Fåförsöka att hitta en sån att köpa eller helt enkelt göra en själv, det återstår att se.:)
Nu tillbaka till packningen! :)


Tidsinställda inlägg~

Hej på er! Ber om ursäkt för den kassa uppdateringen igår. Satt och fixade ihop tidsinställda inlägg hela kvällen som kommer upp under onsdag-fredag då jag åker till Utö!
Kommer fortsätta med det idag så lite kass uppdatering kommer det bli, tyvärr! :)
Följ mig på bloglovin' för att hålla reda på när  ett nytt inlägg är uppe. :)


Matcha dom vita sockarna!



Inspiration



Överaskning i brevlådan!

Det här låg i min brevlåda idag när jag kom hem från skolan! Det är lösögonfranslimmet som jag beställde fårn ebay förra veckan. :)
Prövade det direkt och det funkade faktiskt jättebra, kostade endast 15 kr (ingen frakt) också så kanska ska beställa hem 3-4 till.
Torkade lagom snabbt och satt väldigt bra så jag rekommenderar verkligen detta lim.

Förövrigt så håller jag på att packa lite smått för i veckan så åker alla åttorna i min skola till Utö! Ska bli himlans kul, jag får äran att dela tält med finaste Molly så det komemr bli party.
Kram. :)


Lite av min dag -

Bild från skolan.
Hej på er! Tänkte del min dag med er. :)
Skolan först dåra..Haha :)
Mest chill lektioner t.ex svenska och matte, NO:n var ju en annan femma!
Sen slutade jag 11.40 då cyklade jag, Tvilling, Molly och Sara till en ny sushi bar på Islandstorget och det var himlans trevligt! Vi var där i ungefär två timmar och åt och pratade. :)
Nu sitter Sara och Molly och spelar CoD och jag är social och bloggar.
Hejdå!


Sushi lunch med Molly, Sara och Tvilling

Hej på er!
Hade ju som sagt halv hemstudiedag idag så jag, Sara, Molly och Tvilling cyklade till Islandstorget och åt sushi! Tyvärr är jag fortfarande förkyld så jag kände ingen smak alls, haha. :(
Får väl åka dit igen någon dag när smaklökarna funkar som dom ska. ;)
Molly och Sara är ju här nu så ska var alite social, kram!