Passion for fashion, i'm addicted I suppose

Har ju haft så dålig uppdatering så ni får lite modekollage som jag har gjort dn senaste tiden! :)


Polaroidkamera



Hej på er!


Ledsen att jag inte har bloggat på ett tag men vi har visning på huset om två veckor så det är mycket att

göra
med det och skolan!



För övrigt så har jag bestämt att jag ska ta och köpa mig en polaroidkamera, antingen får jag en i


födelsedagspresent och om jag inte får det så köper jag en själv bara.


Just den här modellen vet jag att den finns inne på en liten fotoaffär i stan, jag längtar!



Kram på er!


Gratis design!

Hej på er!
Har gått och blivit sjuk men jag går nog till skolan imorgon ändå, har 'bara' tre lektioner fast en av dom är ju tre timmar. :)
Har också fixat en design, det är den första jag gör till någon annan men den var ju till min kära vän Noei så jag tänkte att jag skulle försöka! Blev riktigt nöjd eftersom jag lyckades göra den så som hon ville ha den, så om någon är sugen på design så gör jag dom helt gratis!
Blir en repris bild för jag har inga nya, tyvärr!
image description
Jag och Molly lyckas alltid vara sjuka samtidigt haham krya på dig!


Bra dag igår!

Hade en riktigt bra dag igår så hann inte riktigt blogga.
Direkt efter skolan så åkte jag hem och så tog jag med mig den enarmade banditen(min mamma har brutit armen hehehe) och tog tunnelbanan till Vällingby. Direkt när vi kom dit så hittade jag mig en svart velourdress, blått skulle ju ha vart det bästa men man tar det man får. :)
Sen blev det av till stadium där jag fick en svart skidhjälm och ett par vita skidbyxor, lägger upp bild på allting senare för nu ska jag till skolan så det blir en favorit i repris..



Planer för dagen!

Dagens planer blir att först dra hem om ca. 40 minuter för vi har halv hemstudiedag idag, trevligt!
Ska sen åka iväg till stadium och äntligen så ska jag få min alldeles egna skidhjälm. :)
Sen blir det ju såklart att göra lite läxor men det blir ju inte så kul..



Tre bilder från gårdagen

Tre bilder från igår när jag var med Sara!
Först gick vi ju och köpte sushi, sen så kollade vi på Vampire Diaries medans vi drack chai te och vaktade Saras lillebror.
Efter några timmar så gick jag hem och gick förbi den här pyntade julgranen, blev lite förvånad över att det forfarande var julpynt kvar men det kanske bara var min familj som tog undan det tidigt?
Jaja, det är ju inte så viktigt, hejdå!



Dagens!

Så här har jag gått runt idag! Fin fläta, pärlörhängen och ett 'flätat' diadem, trevligt!
Köpte sushi med Sara och det var ju som vanligt supergott. Vi snackade lite, kollade på TV sen så vaktade vi  hennes lillebror som är världens sötaste!
Nu blir det att göra lite läxor, kram!


Nu har snön kommit till stockholm!

Vaknade upp och det var helt vitt  utan för fönstret, underbart! Det är ett ganska tjockt lager snö nu så man hoppas ju att den har kommit för att stanna. Förhoppningsvis kanske man kan ta fram skidorna och åka någon dag.
Planerna för idag är att jag tar en lånpromenad ner till brommaplan och äter sushi med finaste Sara och har det mys. Får se om jag bloggar innan jag går annars så hörs vi ikväll!
Kram ♥


Utbränd

Hej på er!
Ledsen att jag inte har skrivit på ett tag men skolan har börjat lämna sina spår så jag bestämde mig för att inte sitta så mycket framför datorn utan göra lite läxor och sen bara ta det lugnt resten av tiden. :)
Blir nog normal uppdatering i helgen, och dom som vill kan ju få följa min instagram: rebeckanorgren
Just nu sitter jag och gör matte, dricker svartvinbärssaft och tittar på How I Met Your Mother!
Kram!


Bättre bild på naglarna!

Här är en lite bättre bild på naglarna! Bestämde mig för att ta upp kameran för jag insåg att jag inte skulle klara mig så länge utan dem. Så nu har jag satt upp allting igen och fotat lite, roligt!
Sen till naglarna, inte perfekta men det var ju kul att sitta och pilla igen, var ju ungefär tre månader sen senast vilket är lite för länge. :)
Trevlig kväll!


"Ny" kjol!

Köpte den här kjolen på HM:s mellandagsrea 2010 och jag hittade den nyss längst bak i garderoben och blev superglad! Passar gör den fortfarande också. :)
Funderar på att ha den imorgon så då kan jag ju lägga upp hur jag har matchat den osv.
Kram på er! ♥


Jag och sötaste Molly

Hej på er!
Har nyss ätit lunch med finaste tjejerna och planerat lite inför skiddagen som är om två veckor, längtar!
Älskar att åka skidor men det blir tyvärr bara av två gånger per år. :/
Kram på er!



Bloggtips nr 1 - duringthecoffeebreak.wordpress.com

Tänkte att medans det mesta av min tid går åt till att fixa det sista av designen så tänkte jag tipsa om tre härliga bloggar som jag läser dagligen!
Hittade den här bloggen för några månader sen bara men jag är redan helt fast! Mest fäst är jag vid hennes garderob, underbara kläder som jag gärna skulle vilja ha!
Sen är det ju det här med mig och mat, älskar att titta på mat och att äta mat, haha!
Bilder är ju alltid ett plus, det blir så mycket roligare att läsa ett inlägg när det finns en eller flera bild/er som hör till!
Så gå in och läs: duringthecoffeebreak.wordpress.com


Nya naglar!

Har suttit och pillat med designen och lite lösnaglar hela dagen och jag är väldigt nöjd med båda resultaten! Som ni ser så är designen inte helt klar örn men det börjar arta sig. :)
Vet inte om jag tycker att naglarna är lite för festliga för att ha i skolan eller inte men det får gå för den här gången, vad tycker ni? :)



Pink kitchen

Tumblr_lu6ar1irkx1qb4hv5o1_500_large
Tumblr_lo3h5yvjih1qirv80o1_1280_large
4536749066_ac457dc20b_large
Tumblr_luwd6rfhg91r65jb2o1_500_large
Tumblr_lrdvrc8suy1qa53bzo1_500_large
Lite inrednings inspiration så här på kvällen! Håller fortfarande på med designen och det börjar arta sig, nu är det bara headern som jag har lite problem med men det ordnar sig.
Kram ♥


Ny design!

Håller på med en ny design som ta rupp ganska mycket tid därför blir det inte så mycket bloggning.. Det borde egentligen gå snabbt men jag är inte så superbra med kodmallar och sånt därför tar det lite längre tid, hehe. :)


Snart helg..

Ca. 3 timmar kvar i skolan sen får man gå hem och njuta av helgen! Dock så har jag lite saker att ordna men det går snabbt. Bland annat så har min vinterjacka gått sönder så den ska jag laga, sen klockan sex är det innebandy men sen blir det att vila!
Kramar till er!



Den nya tröjan!

Så här ser den nya tröjan på! Perfekt att ha den där lite tråkiga dagen då man bara vill krypa ner i sängen och sova!
Stor mysig och snygg är den! Från monkeystore för under 200 lappen. :)


Sushi med Hanna och Sara!

Gammal bild, kan inte ta några nya för har packat ner kameran...

Just nu så sitter jag, Sara och Hanna i mitt überstädade rum och ska väl dra om en timme eller så och köpa sushi! Åt det ju till lunch igår men jag kan aldrig få nog. ;)
Annars så var fotograferingen idag så nu slipper jag städa dag ut och dag in så nu blir det normal bloggning!
Kram ♥


Ingen skola för mig!

Med den här bilden säger jag godnatt!
Skolan börjar imorgon men för mig blir det en heldag för att kolla min cellceptkurva (cellcept=cellgifter). Har laddat upp med mobil,  nintendo, godis och sen blir det sushi till lunch, super!
Sov gott på er! ♥


Drömskorna!

wholesale Elegant Reel Belt Waterproof High Heel Beige
wholesale Elegant Reel Belt Waterproof High Heel Beige
För några dagar sedan så hittade jag dom här skorna på Yesstyle men märkte sen att dom bara fanns i storlek 35 (..) så med mitt hopp fortfarande uppe så mailade jag och frågade om dom skulle få in i större storlekar men det skulle dom inte, så nu, av en ren slump, hittade jag skorna på en hemsida i min storlek!
Ska beställa dom ikväll så kommer dom komma fram lagom till min födelsedag (8 april, tar den billigaste frakten det är ju öndå sommarskor så ingen brådska!)
Vad tycker ni om skorna?
Kram♥


Saknar luggen..

Cambild men jaja!
Saknar min lugg lite..Saknar att kunna göra en snefläta! Men vet om jag klipper lugg igen så kommer jag ogilla det, haha. någon som vet varför det är så? När man har t.ex en frisyr så vill man inte ha den sen när den försvinner så vill man ha tillbaka den, konstigt i alla fall!
Kram på er!


Till stan med saknade Sara!

Hej på er! Ledsen för uppdateringen men just nu är det mycket med flytten, dessutom så halkade mor min och bröt armen så jag packar numera för två. :)
Annars så ska jag iväg till stan för att träffa Sara och förhoppningsvis köpa en rosa mjukisdress!
Hörs senare, kram!



Tröjor från monkeystore!

Knitted HeartsKnitted HeartsKnitted Hearts
Dom här två tröjorna hade ramlat ner i brevlådan medans jag var iväg på innebandycup i Storvreta (där vi förövrigt kom till finalen i B-slutspel men tyvärr förlorade) . Dock så var dom lite långa för korta mig men det funkar! Den vita kan jag till och med ha som en tunika, men det blir bra! :)
Som sagt så är båda tröjorna från monkeystore, den första kostar runt 150 och den andra runt 300 kr.
Kram på er! :)


Lite mer bilder från nyår!

Vi åt middag, såklart.
Förrätten var hummer och champinjoner i ostsås!
Missade att fota varmrätten, jag var ju fullt upptagen med att äta! Men efterrätten fick jag med i alla fall, gino, himlans gott.
Försökte ta en bild på  mn outfit, ser ni hur obekväm jag ser ut haha, mina armar </3 Blir väl något att öva på! :)
Sen blev det ju fyverkirier! Hur var erat nyår? :)


Lite fyverkirier!

Lite bilder från gårdagen! Alla bilder är tagana av mig så om ni lånar någon av dom så måste ni länka tillbaka hit. :)
Detta är då mina första fyverkiribilder! Är öppen för all kritik så det är bara att skriva på om du har lust.
Nu blir det att mysa lite och titta på kalle och chokladfabriken, hej på er!


Nyårslista 2011 (en dag försenad!)


Bild från igår, tagen av mig. ©

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag färgade håret rosa, sen helt plötsligt hade jag mitt bena och vi får ju inte glömma att jag skaffade denna blogg som jag hoppas kan bli "one of the great ones!"
Höll du några av dina nyårslöften?
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte nyårslöften utan isåfall mer som nyårsmål. Om man bryter ett löfte så kan man ju bli lite nere men om man inte uppnår ett mål så får man fortsätta försöka, am I right? :)
Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Ett ordentligt rum skulle ju sitta fint och sen så sparar jag ju till en Macbook men en sån kommer jag nog inte ha förrns 2013!
Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
Med risk för att låta bortskämd så måste det nog ha varit julafton, fick mitt drömstativ, drömväskan och drömheadesetet, bättre än så blir det inte!
Vilket var ditt bästa inköp?
En iPhone 4, helt klart.
Vad spenderade du mest pengar på?
Iphonen, lite över 6000 kr gick åt (med abonnemang) men det var det värt. :)
Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Jason Derulo, var ju på han "konsert" i sundsvall.
Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Har ju mått dåligt ända sen jag fick mina diagnoser men i år sa min doktor att "jag är så frisk som jag kan vara med dessa sjukdomar" så blev jag verkligen jätteglad, så det fick  mig att må bättre!
Finns det något att du önskar att du hade lagt ner mer tid på?
Ja..Spara lite pengar kanske och skolan såklart!
Finns det något du önskar att du hade lagt mindre tid på?
Finns säkert något, men just nu kommer jag faktiskt inte på något.. :o
Blev du kär?
Ja, men det blir väl alla?
Hur kommer nästa (det här) år skilja sig från 2011?
Ska försöka att spara mer, jobba mer så att jag tjänar pengar och såklart så kommer jag vara fullt upptagen med att inreda mina nya rum!